Australian Open

Wawrinka – Raonic

Vi är inne på runda två i australian open och hoppar på Raonic tåget. Jag vågar påstå att det var den stabilaste versionen av Raonic jag sett hittils mot Kyrgios med endast 8 unforced errors på hela matchen och 53 winners/30 aces.

Inatt möter han Wawrinka som inte helt har hittat fotarbete tillbaka från sin höftskada vilket är ett stort problem för honom för att han är allmänt väldigt fysisk spelare och speciellt för hans one-handed backhand där det krävs enormt bra positionering. Wawrinka hade svårigheter i första rundan mot Gulbis men slapp lindrigt undan med att Gulbis avbröt matchen.

Jämför man statistiken här hade Wawrinka mer unforced errors på ”halva matchen” (10) än raonic på hela sin. Och endast 10 winners/3aces. Wawrinka hittade heller inte riktigt sin första serv och stog endast på 50%

Dessa möttes i senaste grandslam us open där Raonic vann ganska bekvämt med 3-0 i set och med 7 game marginal, us open har ganska samma förhållanden som australian open (hastigheten på banan, australian open snäppet snabbare vilket gynnar Raonic)

1/3 units (Raonic -3,5 games 1.83) om man får 1.8+ tycker jag det är riktigt spelbart.

4 gillningar

Coolbet har 1,85 Atm (1,83 på Bet365)
Unibet 1,67 på -2,5

1 gillning