Dag 3 IEM Sydney

Dag 3 IEM Sydney
0

A gårdagen slutade med ca 1u+ efter att 3/5 spel gått vägen…

CSGO IEM Sydney

04:00 NRG - G2

G2 @1.90 Pinnacle

NRG har verkligen visat upp fint spel under turneringen och förtjänar utan tvekan ett bättre öde än att möta G2 här. G2 slarvade bort matchen mot Fnatic inatt och jag tycker att G2 har både bredar men framförallt bättre spets i sitt lag för att vinna denna Bo3

04:00 MVP PK - Mousesports

Mousesports -1.5 @1.66 bet365

Europeiska Mousesports tar sig an Asiatiska MVP och allt annat än en 20 seger här för mössen är i underkant enligt mig. Dock har man haft en svajig form senaste tiden så därför är spelet inte tyngre än “standardinsats” här.

07:30 Renegades - TyLoo

Renegades @1.72 Pinnacle

två underdogs där vinnare tar sig direkt till semi-final tack vare att man visat upp otroligt fin CS inledningsvis av eventet. TyLoo är dock kända för att göra upsets tidigt i turneringarna för att sedan inte palla pressen. Tror att Renegades är hungrigare än vadå topplagen är och att det kommer falla avgörande här. (Ö2.5 kartor funkar)

07:30 Cloud 9 - FaZe
FaZe @1.50

Två lag som haft stora problem att hitta formen senaste tiden men jag tycker att FaZe rent individuellt har spelare som kan vinna denna matchen “själva” mer än vad C9s spelare kan.

11:00 Astralis - Fnatic

Fnatic +1.5 @1.83 bet365

Astralis ser fortsatt starka ut och städade undan Mousesports med 2-0 relativt enkelt senast. Nu står ett Fnatic på andra sidan och även fast danskarna har 6 raka vinster mot Fnatic så tror jag att man minst tar en karta här. Svenskarna spelade stundtals fin CS mot G2 och tycker oddsen ska ner ett par punkter för att ligga rätt på hcp-linan.

Finns på Twitter under namnet @hoogemil_ om ni undrar något!

2 Likes

3/2 spel in och vi miniplussar idag också… Nya spel inatt!:moneybag:

1 Like