EL: Marseille - RB Leipzig

EL: Marseille - RB Leipzig
0

Det vankas returmöte i EL-kvartsfinalen mellan Marseille och RB Leipzig. Det första mötet slutade 1-0 till RB Leipzig vilket ger dem en viss fördel inför kvällens möte. Jag tror definitivt på en målrik match där det absolut kan bli mer än 2.5 mål med tanke på att de båda lagen nyligen kommer från två stycken plattmatcher i respektive liga. Marseille spelade 0-0 emot Montpellier och RB Leipzig förlorade sin match emot Bayer Leverkusen med häpnadsväckande 1-4. Det blir inte bara en revansch från det första mötet, - utan även en revansch för att visa sina fans att man är bättre än dem plattmatcher man gjorde.

Om vi då tittar runt på de olika bettingsidorna som finns så ligger “Över 2.5 mål” på ca 1.60 i odds, vilket inte är fy skam, - men jag tror vi kan hitta ett ännu bättre och nästintill säkrare odds genom att kika på hörnor. Hörnstatistiken från den föregående matchen kom upp i totalt 12 stycken hörnor och med tanke på att matchen bara slutade 1-0 tror jag därför det kommer bli mycket mer skott från båda håll ikväll, - därmed fler hörnor. Så jag väljer att också spela “Över 10 hörnor” till ett odds på 2.00 hos b.la Bethard och Bet365.

1 down, 1 to go :pray:t3:

Snyggt, målen klara i paus!

Tack. Ja, målen jobbades in rätt så snabbt och enkelt men hörnorna gick det tyvärr inget vidare med… :weary:

1 Like