Hörnmatta delux Allsvenskan

Hörnmatta delux Allsvenskan
0

Dagens hörnspel är jag faktiskt lite missnöjd med. Var lite feg med överlinan (alltid lätt att vara efterklok). Sundsvall höll inte emot trycket tillräckligt länge utan TFF:s anstormning kom tidigare än jag trodde. Men, men 1 av 2 spel inne. Nu kommer det smattras upp hörnspel. Motiveringarna kommer bli lidande. Numera är inte kvällen ung, mest tung. Åldrandet har sina för och nackdelar =)

DIF vs MFF
Okej, gillar ju bägge dessa lag när det gäller “cornerkicks”. Dock saknas Mrbati för DIF, och det är ett riktigt tungt avbräck med sin fart. Dock hemmaplansfördel. Men, jag kommer gå på MFF och totalen.
Här väljer jag MFF vinna hörnmatchen till 2,30 och över 11,5 till 2.65

Sirius vs BK Häcken

Avstår, är dock inne på under 10,5 men hade gärna haft runt 1,75 i odds, 1,60 aningen för lågt.

KFF vs Östersund
Trots Kindberg-skandalen så kommer jag inte ta hänsyn till den något märkvärdigt. När domaren blåser igång så kommer inte spelarna springa och tänka på det. Visst stör det uppladdningen, men här tror jag ÖFK kommer ge oss hörnor så det räcker och blir över…

ÖFK över 5.5 2 gånger pesetan.
ÖFK -0,5 hörnor 1,82.
ÖFK -2 hörnor 3 gånger degen.

ÖSK vs AIK
AIK är alldeles för bra nu, Tarik visar klass. Wingbacksen i Rasmus och Robert börjar hitta mer och mer rätt. Norling kommer INTE att starta lågt med laget, aldrig.

AIK -1 hörnor 2 gånger pengarna
AIK -2 hörnor 2,65 gånger pengarna
AIK -3 hörnor 3,65 gånger pengarna

Hörnor är mycket tillfälligheter, rygga bara om ni har råd att riskera. Ruskigt kul spelform dock. Ibland är man ju rätt ute =)

5 Likes