Hörnspel i alla tre Allsvenska matcher denna söndag

Hörnspel i alla tre Allsvenska matcher denna söndag
0

Bra plus under gårdagen
Tiltensmoder var mig nära under gårdagen. Historian upprepae sig. I Premiäromgången finner jag en 10 oddsare, KFF att vinna hörnmatchen borta mot BK Häcken. Det slutar med 5-5 i hörnor. Igår tycker jag att linan på Sirius 4,75 är alldeles för hög, det slutar med 3-3 i hörnor. Då med tanke på Peking borta mot ÖSK och MFF hinner man ju börja fundera om man tappat det helt. Men icke!

Dalkurd våra hjältar… Vinner hörnmatchen till fina 3,30 och plushandikappet till dryga 1,80.Så dagen slutar riktigt bra!

Idag då… har sedan tidigare tipsat om Peking över 6.5 hörnor (finns i bettingtråden).

AIK att vinna hörnmatchen mot DIF 1,95.
Jag tror att AIK efter deras passivitet efter det röda kortet mot MFF kommer stå än högre upp i banan. Sätta ännu mer press. Dem har fina wingbacks och även bra genombrottsspelare. Så hörnor kommer att skapas. DIF är egentligen ett litet favoritlag gällande hörnspel, dock tror jag att naturgräset + AIK`s offensiva attityd kommer vara till deras nackdel gällande hörnor.

ÖFK -2,5 hörnor mot IFK Göteborg

Blir inte helt klok på Östersunds inledning av Allsvenskan. Jag personligen har hyllat Potter, med all rätt. Frågan är om dem var formtoppade under andra delen av Europaspelet och har kommit lite i obalans. IFK Göteborg måste man ändå säga har sett rätt så fina ut. I alla fall när man har spelarmaterialet i åtanke.

Idag måste ju ÖFK komma ut med en jävla fart och extremt mycket löpningar för att visa att de två första matcherna bara är ett litet hack i kugghjulet. Potter har antagligen skruvat på en del saker taktiskt. Jag tror på både ÖFK seger och att den kontroversielle KIndberg får njuta av en seger… Annars pratar vi dunderkris i Norrlandsföreningen.

Vi inledde med tilt och avslutar med tilt. Fantastiskt väder under gårdagen. Jag letar fram shortsen som inhandlades förra sommaren. Ska ta på mig dessa. Vänder mig om till dotter “Imorgon får du följa med pappa till gymmet”. Så nu ska jag gå och kötta rejält.

/FoppaKung

2 Likes

Hörnspelet på ÖFK är nog riktigt fint. Oavsett matchresultat så vinner de oftast hörnmatchen. Årets matcher:

Dalkurd - ÖFK 3-0, hörnor: 2-7
ÖFK - DIF 0-1, hörnor 8-1
ÖFK - MFF 0-1, hörnor 8-1
ÖFK - GAIS 1-0, hörnor 11-1

1 Like

Den blev tight, men skönt med 2 av 3 spel in!

1 Like

Tack för det. Läckra spel!

2 Likes

Tack själv att för att du är galen nog att rygga :wink:

1 Like