Intervju: Michael Stoppoloss - oddssättare & spansk connoisseur

Intervju: Michael Stoppoloss - oddssättare & spansk connoisseur
0

stoppoloss

Tjena Michael Stoppoloss! Hur är läget?

Hallå där, tack bara fint, smet precis från kontoret för att snacka med dig…

Härligt värre, berätta - vem är du?

32 år, boendes och arbetandes på Malta. Born and raised i metropolen Mjölby. Ingen fru eller sådär men jobbar på något seriöst i detta nu. På kontoret knegar jag som ”realtime marketer” och oddssättare för Betssongroup, oddsen sätter jag främst på NordicBet.

Vad roligt, du lever drömmen med andra ord?

Både ja och nej. Jag har alltid haft en dröm att jobbar utomlands. När jag var yngre så var jag egentligen mer sugen att köra bartender svängen. Men av en händelse så blev jag uppringd av ett spelbolag som ville erbjuda mig en bonus. Det hela slutade med att jag sålde in mig så bra att jag blev erbjuden ett jobb på Malta istället. Så 2012 så drog jag ner två månader och testade vingarna. Men på den tiden hade jag en flickvän hemma i Sverige som lockade mig tillbaka. Men förhållandet tog slut 2016. Jag drog i lite kontakter och sen drog jag direkt, nu sitter jag som sagt här än idag, två år senare.

Låter som ett riktigt schysst ungkarlsliv. Har du livnärt dig själv på spel förövrigt?

Njae, alltså jag har semilevt på betting och poker och drog utomlands en vända och försökte på riktigt. Men gick inte som förväntat plus att jag saknade den sociala biten som ett ”vanligt” arbete ger. Men visst, jag spelar lite fortfarande för att det är kul. Men efter att jag testade så vände jag hem ett varv och arbetade på familjeföretaget (bageribranschen). Försäljare har jag faktiskt också testat på. Vill även tillägga att en hel del studier har hunnits med genom åren.

Okej, okej! När du bettar numera, har du någon favorit spelform?

Jag spelar i princip uteslutande asian handikapp och över/under-spel. Men spelar som sagt bara på hobbynivå numera.

Jag förstår, jag har förstått att du verkligen älskar fotboll. Berätta mer om ditt eget utövande och om vad du har för favoritlag…

Absolut, just nu lirar jag för ett företagslag här på Malta (Betsson). Man kan säga att det är som korpen i Sverige ungefär. Det är riktigt roligt! Annars har jag spelat i de flesta Mjölbyklubbar. Som högst gneta jag på i division 3. Har gjort klassikern, startade som forward och slutade som mittback, haha.

I Sverige håller jag på ”Laget från havet”, Falkenberg. Det har sin historia i att farmor och farfar alltid haft stuga där. Så under sommarhalvåret bodde man ju mer eller mindre där och farfar slet med mig på deras matcher. Sen när vi tog klivet upp till Allsvenskan så blev jag lite seriösare med supporterskapet och på en hel del matcher, stod i klacken och lärde känna massa härligt folk. Allt från inbitna supporters till spelarna. Numera följer jag Falkenberg från Malta. Sen har jag Liverpool som ett favoritlag också.

Aha, där ser man. Men hur kommer det sig att du håller på Peking. IFK Norrköping har ju ändå ganska starkt fäste i Mjölby?

Hahaha, det finns faktiskt en historia kring det. Det finns en person från Mjölby som jag inte kom överens med. Vi hade våra duster både på plan och utanför under uppväxten i Mjölby. Han var riktigt bra, det ska verkligen sägas. Han tog klivet till Peking och då startade mitt agg kan man säga, haha. Dock har jag inte samma agg nu längre, detta var ju för runt 15 år sedan.

Haha jag förstår! Spännande. Det vill man ju nästan höra mer om. Men vi tar nästa fråga. Stugan då, hur kommer det sig att du började hänga här?

Det är egentligen tack vare Sagges brorsa som jag lärde känna när jag hängde på Biljardpalatset i Linköping. Via honom lärde jag känna Bengan och Sagge så på det sättet var det inte svårt att hitta till The Gambling Cabin.

Där ser man, spelvärlden är stor men ack så liten. Vad tycker du om TGC och hänger du mycket där nu?

För tillfället hänger jag inte så mycket stugan mer än kollar in Facebook-gruppen. Vill gärna vara offline när jag inte jobbar. Men som spelcommunity så är dem otroligt generösa, det måste jag säga. Att arbeta med affiliating och ge bort så mycket i tävlingar o.s.v. det ser man i princip aldrig. Sen att man mixar en grym professionalism med humor gör ju stugan helt unik. Det är duktiga människor som rör sig runt och kring stugan. Kollar även in nya hemsidan då och då.

Nu tycker jag att du ska bjuda på något som inte många vet om Michael…

Hmmm, vad ska man då bjuda på. Haha, att jag fått till det med en Spansk-porrstjärna…

Haha, vad svarar man på detta… Snabbt över till sista frågan känner jag. Om jorden är på väg att gå under och du tvingas att använda dig av tre personer för att bygga en rymdraket och ta med dem på resan. Vilka blir det?

@PeyoteBetting, Spanjorskan… Oj den sista var svår.

(Nu säger Michael att han måste lägga på. Troligen så har han bara tankarna på den Spanjorska donnan. Månne är det henne det är på g att bli seriöst med?)

Pling, pling låter skypen…

Nu kom jag på! Christer Fuglesang såklart!

Tack för att du tog dig tid!

10 Likes

Älskar fan denna intervjun. Gillar även att @PeyoteBetting fick följa med i raketen, känns som en magisk kvartett.

3 Likes

Haha ja den raketen låter mysig. Tror Stoppoloss vill ha med mig för mina pizzabakar-skills samt att han behöver nån att betta mot under resan. Kan gå i god för att allt är sant i denna intervju även om det här med “en hel del studier” kanske var något kryddat :rofl:

4 Likes