Kuken också!

Kuken också!
0

betners-spelblogg_bg

Ska man folda kanske?

Nordiska mästerskapen var ju en härlig men kort bekantskap. Lärdomar var två. BB ante är ÖVERLÄGSET! Kan alla liveturrar ta efter det snarast tack så man slipper sitta och vänta på samma sopa varje gång anten ska in?

Den andra lärdomen var att jag inte TÅL norrmän under 45. Det visste jag iofs innan. Men det blir ännu tydligare när det spelas poker. Fruktansvärt skönt att ha hörlurar. Det är något med unga norrmän i trasiga jeans som inte lirar med mig alltså.

Spelade i alla fall finfin poker och byggde mina 100k till 120 utan en enda syn innan jag blev utdragen med tvåpar mot par i en jättepott och var nere på 80k vilket vid den tidpunkten var gott och väl över 100bb ändå så ingen panik. Jobbar på fint. Spelar solid poker. Har ca 90k i stacken när en aggressiv och kompetent herre i sen position säger 2500 och sb synar. Jag med 1k i BB och 52 hjärter tar en syn och floppar J84 med två hjärter. check, check aggro kompetent herre bettar 2/3 av pott båda synar. Turn hjärter kung jag bettar ut 21k när det checkas till mig. Syn från aggro kompetent herre, fold från sb river Offsuit Kung jag checkar, steker en stund för hans nästan all-in och synar till slut. Tänker att det finns lite för många händer som jag kan slå där. Men nu någon halvtimme senare känns det väl som att det är bättre att gå på sin känsla när det är gränsfall och känslan sade fold. Klart och tydligt sade den fold. Men syn blev det och jag fick kika in i 9-hög flush och vara nere på 0.8 BB som jag sedan lyckades trippla med 55 handen efter och busta ytterligare två händer senare med TT. Inte min turre. Den här heller.

Går visst en till vid 19-snåret. Vi får se om jag orkar spela den. Ska i alla fall inte spela cashgame det är en sak som är säker. I alla fall inte förrän vid 22 tidigast :smiley:

2 Likes