MSI LOL Day 3

MSI LOL Day 3
0

Dag 2 slutade med 5/7 vinster. Tyvärr sviker RNGU ner sig totalt mot FW och med lite flyt där hade vi kunnat få in iallafall 1 spel till. Nåja vi måste jobba en monsterdag för att kunna ligga plus när vi går in i dag 3 av eventet.

LOL MSI

11.00 RNGU - Team Liquid

RNGU + Fnatic @1.64 (i en dubbel) Coolbet
ö1.5 inhibs @1.59 Coolbet

RNGU ifrån Kina har precis som jag skrev under lördagen en enorm potential och är på pappret det lag som ska kunna utmana Korea om att ta hem titeln i årets MSI. Man har dock inlett detta eventet lite skakigt och det kan dels vara pga. dem problem man hade med att ta sig till Europa. Detta betyder att uppladdningen inte har varit optimal men när man nu går in i dag 3 så borde man vara återställda och jag ser verkligen inte att ett Team Liquid ifrån NA med 0-4 i W/L ska utmana kineserna. Troligtvis lär RNGU kontrollera matchen men inte forcea fram något utan ta det lugnt och att två inhibs ska falla borde händer fler gånger än 63% i sådana matcher.

12.00 EVOS Esports - Fnatic

RNGU + Fnatic @1.64 (i en dubbel) Coolbet
under 3.5 drakar @2.25 bet365

Precis som RNGU så började Fnatic eventet skakigt men visade under dag 2 hur bra man kan vara när man spelar sitt eget spel. Gick ut och körde totalt över storfavoriterna KDX (står i 1.30 att vinna eventet just nu) utan några problem alls. Möter här ett EVOS som kvalade in till Main event och har spelat bättre än vad många inklusive vad jag förväntat mig. Dock med gårdagen i ryggen samt att Fnatic nu har kommit igång så ska man kontrollera denna match precis som man gjorde båda matcherna under dag 2. (bet 365 ligger 1.50 på dubbeln med RNGU+ Fnatic vilket jag anser som mer rätt)

13:00 Kingzone DragonX - Flash Wolves

ö12.5 torn @2.38 Coolbet

Flash Wolves är just nu det enda laget med 4-0 i W/L och även fast man oftast finns med på dessa events så kommer man ifrån att ha kvalat sig till Main tournament och ser väldigt spännande ut. KDX däremot är ifrån Korea och således stora favoriter att ta hem hela MSI. KDX torskade som sagt under dag 2 mot Fnatic och med det självförtroendet som FW har just nu så lär detta blir en tight och bra match att se på. Båda lagen besitter otroligt smarta spelare och jag tror att vi kommer att få se en hel del trades av objektivs denna match vilket bäddar bra för att vi ska få se minst 13 torn att falla.

14:00 Royal Never Give Up - Fnatic

ö1.5 inhibs @1.54 Coolbet
ö12.5 torn @1.99 Coolbet

WOW vilken match vi får här! Spelade mot varandra i öppningsmatchen av eventet och tack vare ett par misstag av Fnatic sent in i matchen så kunde RNGU gå segrande ur den striden. Jag tror att vi precis som i den matchen kommer att få se en tight och bra match och jag ser framförallt fram emot att få se Uzi vs Fnatic nere på botlane. Två lag som båda spelar väldigt kontrollerat och lutar sig tillbaka på teamfights vilket leder till att man oftast får längre matcher och att man kör “better safe than sorry”.

15:00 Flash Wolves - EVOS Esports

ö1.5 inhibs @1.59 Coolbet
u3.5 drakar @2.50 bet365

två lag som kvalat sig in till Main tournament men det känns som att FW är gjorda för att spela dessa matcher samtidigt som EVOS är ett gäng orutinerade grabbar som ger dem bättre lagen en riktigt bra kamp men tyvärr inte når hela vägen. FW kommer att kontrollera denna match samtidigt som EVOS gillar att spela lite mer crazy och bara går in och kör. Detta kommer kunna leda till att det blir lite “hawaii spel” och att drakarna inte prioriteras i första hand.

16:00 Team Liquid - Kingzone DragonX

u3.5 drakar @ 1.99 Coolbet

Storfavoriterna mot ett sargat Team Liquid. Har pratat lite om båda lagen redan och att det ska dödas fyra eller fler drakar mer än 50% av gångerna dessa lag möts håller jag verkligen inte med om. Tycker att KDX ska vara så många nivåer bättre än TL att det inte ska behöva gå så sent in i matchen att fyra drakar ens ska spawnas.

Finns på Twitter under namnet @hoogemil_ om ni undrar något!

4 Likes

Man får tacka :slight_smile: Snyggt Jobbat!

1 Like

Blev lite pengar in iallafall! Kul att du hängde med :slight_smile:

1 Like