Några viktiga tips!

Några viktiga tips!
0

betners-spelblogg_bg

Att tänka på i sattar

Har grindat rätt mkt satelliter av olika slag plus en hel del spin and go som är lite lika i och med att de oftast har ett pris. 888 pokers är undantaget där det ofta är flera priser men deras upplägg är iskallt så det är inget jag skulle rekommendera annat än på kul. Jag har mycket svårt att se att någon skulle kunna ha särskilt stor edge när du blir automatiskt all in efter ett tag som man blir på deras. Stars och Party har en helt annan och mycket bättre struktur.

Jag har spelat massor på stars från 1 dollar till 500 dollar inköp och trenderna är ganska lika. Folk spelar för löst i början och för tight i slutet väldigt ofta. Du börjar med 500 marker och blindsen är 10-20 och spelet är trehandat. Det här är ju enda gången i en spin n go som det är förhållandevis djupstackat och ändå ser man det här spelet hela tiden. Knappen klickraisar till 40 varpå sb eller ibland bb ställer in 500. Här ser man väldigt ofta folk som synar med KQ eller 44 eller liknande och det är riktigt iskallt. Du behöver vinna fler än 50% av dina spin n go för att gå plus (Edit: Nej det behöver du inte alls. Måste lära mig dricka kaffe innan jag börjar jobba på dagarna men du vill ändå inte flippa här.) så jag antar att du tycker att du har med edge än så och då vill du ju inte flippa för hela stacken så varför riska en syn för hela stacken med en hand som 44 som i princip aldrig är bättre än en flipp och dessutom är krossad av alla par? Släng handen i mucken och spela vidare med din nästan startstack. Det finns gott om utrymme senare fast det är hyperturbo. Tror mig. Det här kan ju någon tolvåring med en app räkna ut men det är ju inte riktigt min stil så jag nöjer mig med att säga att i stars spin n go så går du back om du tar synen med något annat än AJ+ och 77+ Du kanske till och med kan vara ännu tightare. Risken är helt enkelt inte värd. Och det där är ju det som många nöjesspelare och jag med dem missar ibland när vi spelar sattar och liknande. Du får lov att folda QQ väldigt ofta i en satellit annars kommer du kosta dig själv pengar. I partys livedollarsattar uppkommer det hela tiden situationer där du bara ska spela AA och då och där du inte ens ska spela dem. Jag hade en med två kungar för någon månad sedan där jag synade och hade fel. Lyckligtvis finns det bättre spelare som kan berätta det för mig. Bengan postade en QQ-hand från samma tävlingar för ett tag sedan och den är också en fold. Det tar ju emot i hela jävla kroppen, men det är en fold. Det handlar om att överleva och det samma gäller spin n go. Du behöver ta de 1500 markerna som finns på bordet, det är allt. Så länge du har marker kvar i spel så har du chans till det. Allra helst i spin n go där folk spelar som höns i slutet. Har du 250 marker så har du betydligt bättre chans än din andel av chipsen om du bara orkar trycka på lite när du är först in.

Av samma anledning ska du tänka dig för innan du går all in. Markerna du har kvar om du har fel är oftast mer värda än de extra du vinner. Om vi utgår från att du inte slår ut din motståndare om du ställer (för då får du ju ta med värdet av att någon raderas helt i dina beräkningar) så säger vi att du har AA på knapp och bordet har sprungit ut J77xx och din motsåndare bettar så du får 80 marker kvar om du synar. Här ser men ofta folk som stoppar in de där sista 80 också. Det är dumt. Särskilt i de här superbranta formaten. Om du får 80 till när du har rätt spelar ingen större roll men om du har 80 kvar när han har en sjua så är du kvar i matchen. Tänk på det när du synar all in, men tänk på det när du bluffar också. Ett nästan-ställ ser ofta starkare ut och får samma effekt och väldigt många på de låga nivåerna kollar inte ens storleken på ditt bet utan bara sin egen hand så du kan ofta lika gärna bluffa 2/3 av pott som att gå all in för hela och få exakt samma resultat utan att riskera att åka ut. Jag har vunnit många spin n go från 100 marker. Ibland har man ju nämligen lite flyt på tillvaron också även om det var sjukt länge sedan.

Det är fan svårt att spela lågt!

Herre Gud vad dåligt jag spelar för den här lowstakes-rullen. Det är det svåraste med det här projektet för mig. Att spela lika seriöst i en femdollars som jag gör i en femhundradollars. Jag har INTE varit bra på det än så länge. Slaskar och spelar sopigt hela tiden. Stugans homegame i går var inget undantag. Skärpning!

Spelen och rullen

Hade lite flyt i går och klickade in på tennisbetsen där jag ryggat betting.se så jag stängde båda PRECIS innan det vände och blev torsk. Jag hade lagt mina low-stakesbet inbakade i ett stort bet så det var för mycket av min “riktiga” rulle på spel för att inte stänga när det kändes som våra gubbar inte var så bra som man ville. Lägg därtill att min hästrek sprang in på plats i går och att spin n go på 10-dollarsnivån samt en livedollarsatte levererat så ser saldot ganska hyfsat ut. Kan inte nog pusha för partys livedollargrej. OM du har råd att låsa pengarna så är det guld att grinda de där. Övervärde titt som tätt och väldigt många spelare som inte förstår sig på hur man spelar satellit. Lycka till!

1325.51$

(Start 21/10 2018 1000$)

Kvällens spel

Har inte spanat in några spel till i kväll men om det kommer några så lägger jag det i kommentarerna här. Hästarna har jag satt tre av mina fem platsspel än så länge men ingen av dem har lyckats vinna. Ska vässa analyserna lite och kommer med nya hästar senast till V75 i morrn :smiley:

2 Likes

Spelar själv inte spin & go men ja det låter inte helt klockrent att syna ner där med KQ och 44.

Men sen så behöver man inte vinna fler än 50% av sina spelade spin and gos, för återbetalningen är förhoppningsvis fortfarande över 50% på spelet. Man plussar i alla fall riktigt bra i värde i längden på spin and go om man vinner 40%+ av sina spel. Tror inte det är många som kan hålla 50% vinst i spin and go över en längre tid och även 40% är extremt svårt på högre nivåer.

Sen så skulle jag argumentera för att varje marker är exakt lika mycket värd i en spin and go, i alla fall i de där det endast är 1 pris. Är det fler priser i en turnering så blir markerna mer värda ju färre du har men inte om det bara är 1 pris på spel.

1 Like

Absolut. Det jag är ute efter är värdet av att ha några marker kvar kontra att inte ha några marker kvar. Du behöver ju bara vinna mer än 33% (plus rake som är inbakad i priset) för att gå plus såklart så jag vet inte vad jag yrade om där :smiley:

1 Like

Stars har en odds-boost på att Turner slår en homerun och ger 5.50 jag tar en liten tv-peng på det. 1 unit.

1 Like

Idag spelar bloggen följande:
Southampton rak @2.05 fem units
Jägersro lopp 5 häst nr 3 Stepping Spaceboy
Plats @ 2.50 (5 u) vinnare @11x (1u)

1 Like