NHL läsning ifrån 17/4

NHL läsning ifrån 17/4
0

Tre NHL matcher inatt, jag tänkte dela mina tankar kring natten senare under dagen om intresse finns. Gilla eller kommentera inlägget så jag vet.
Lite skön läsning ifrån igår hittar ni nedan.

Gårdagens Matcher:

01.00
Toronto Maple Leafs – Boston Bruins
Trots Pasternaks 9 poäng på två matcher och Bostons show senast tycker jag det är svårt att förutse vad som ska hända här. Torontos första hemmamatch, det är ju Air Canada Center lixom. Här ligger det en del hockeyhistoria och jag tror det kommer bli full fart från början till slut. Kommer testa Ö5.5 1.82 5/10u. Toronto brukar ge Boston problem här och har ju en fullsatt arena med 18 000 supportrar i ryggen. De två tidigare mötena i Boston gick över, linan känns stabil idag också även om det kan bli knappt. Sen är det ju så att trion Marchand, Bergeron och Pasternak har 20 poäng tillsammans på 2 matcher. Läste att Toronto kommer köra Plekanec, Marner och Marleu som 2:a femma inatt för att sätta käppar i hjulen för dem, bara synd de kör pansarvagn.

01.30
New Jersey Devils – Tampa Bay Lightning
Nu är jag lite kluven, Tampa har ju spelat så bra och det har lyst igenom att bredden på truppen hos Devils inte riktigt kan matchas med Tampa. Iallafall på bortaplan. Men nu är det annan venue och tycker mig hittat två fina spel. T. Hall Ö3.5 skott på mål 1.86 5/10u och Ö5.5 1.76 5/10u. T Hall bombar skott och linan har gått över de 5 senaste matcherna. Han är deras utpräglade sniper och playmaker och tror inte han gör oss eller fansen besvikna inatt.

04.00
Colorado Avalanche – Nashville Predators
Jag tycker Avs har gjort det bra borta, man får ändå väga in att Predators är ”tippade” till SC final och Colorado var uträknade i början av matchserien av många. Det märks att Preds är steget noggrannare i sitt spel. Colorado har ju börjat båda föregående matcherna väldigt bra men låtit Preds jobba sig in i matchen och sätta bra press på Avs. Inatt tror jag vi kommer få se något extra av Avs, det kan vara den berömda 0-13 förlusten och det kan vara en vinst. Men jag tror inte de blir nollade hemma, tycker det är riktigt fint värde i Ö2.5 inkl. öt och straffar 1.81 2.5/10u.

04.30
San Jose Sharks – Anaheim Ducks
Tror det blir snålt med mål här. Sharks kommer fortsätta spela sitt spel och tror de har god chans att avsluta serien hemma. Inväntar startuppställnignar.

Spel

Ö5.5 1.82 5/10u
T. Hall Ö3.5 skott på mål 1.86 5/10u
Ö5.5 1.76 5/10u
Ö2.5 inkl. öt och straffar 1.81 2.5/10u

Summering 17/4
17.5u totalt satsade
31.72u tillbaka betyder 14.22u plus på natten totalt.

Det började tungt med två nätter denna veckan varav den ena blev nästan 7 units back, men efter regn kommer solsken.

Toronto tog verkligen fram bazookan på hemmaplan och sprängde Bostons tank of sucess, riktigt krigarmatch. Hade bra känsla de skulle bli jämnt, och vi landade ju precis Ö5.5.
Likaså Devils med T Hall i spetsen levererade ju på alla plan, det såg thight ut till en början men det släppte ju en bit in i 2:a. Och avslutningsvis, äntligen får ni en match som landar på rätt sida för Avs. Jag måste säga att jag är mäkta imponerad av Colorados sätt att genomföra matchen, helt enligt planerna!
Vi går från att ligga minus på veckan, till att göra en 100%:ig-natt och sätta oss i ett stabilt utgångsläge till inatt.

+40.43 på månaden

+174.31 på året 2018

2 Likes