Norrie-Mannarino ATP Los Cabos

Norrie-Mannarino ATP Los Cabos
0

Tjena stugan!

Efter ordentligt flyt med gårdagens rek på Tsitsipas (räddade 2 matchbollar) så vänder i oss inatt till Mexico och 250-turneringen i Los Cabos.

Cameron Norrie har övertygat på sistone och det är lite genombrottsläge för den 22årige britten.
Semifinal i Atlanta och nu två raka 2-0 segrar i Los Cabos.
Samtidigt som han har gjort det bra är det segrar mot formlösa Chardy&Lopez samt en skadad/trött på livet- Kyrgios vi pratar om. Dock väldigt bra start på “nya” hardcourtsäsongen, helt klart.

På andra sidan har vi Adrian Mannarino. En spelare jag personligen har haft svårt att ta till mig kanske lite pga hans höga ranking på sistone och att det inte direkt skriker karisma om karln.
Här tycker jag dock att det finns spelvärde på fransosen.
Mannarino är rankad 25a vs Norrie som är 74a.
Mannarino slog inatt Elias Ymer med 6-0 6-2 och det är väl inte mycket mer att säga om det än att det är dystra siffror för svensk tennis.

Marknaden har helt hoppat på Norrie-tåget här, förståeligt, men personligen är jag inte lika såld ännu.
Mannarino kan visserligen, på en dålig dag, förlora mot ungefär vem som helst men att han ska vara ganska stor underdog mot Norrie köper jag inte.

Nåväl, jag tycker att Mannarino är den bättre spelaren här, bra returer och svår att få grepp om i bollandet. Jag är inte helt såld på Norrie ännu och väljer att gå på den jag anser ha högst grundkapacitet. När vi får 2,13 på Mannarino så är det inte mycket att tveka på.

/ Curva

3 Likes