Paire-Fritz

Paire-Fritz
0

Grästennis!
Tänk att i dessa VM-tider även få följa grästennisen och uppladdningen inför Wimbledon, magiskt!

Vi vänder blickarna mot ATP Stuttgart. Federers återkomst. Men innan Roger kliver in ska Paire möta Fritz.

Först och främst. Paire är Paire. Det händer att han ibland inte vill spela och ger bort matcher.
Jag tycker dock att hans form är helt okej, senaste förlusterna har kommit mot bra spelare, förlorade senast femsetare (andrarundan) i Franska mot Nishikori.
Första matchen på gräs för säsongen är självklart inte optimalt men han behärskar underlaget, tog sig till fjärde rundan i Wimbledon förra året.

På andra sidan finns Taylor Fritz,20 bast, rankad 67a, 20 plaster sämre än Paire.
Han spelade två matcher på gräset förra veckan, föll mot De Minaur 2-0.
I vinsten tappade han set mot Glasspool, rankad 457…
Bra serve men har haft det kämpigt på gruset och inte börjat övertygande på gräset heller.

Paires senaste förluster har kommit mot: Nishikori, Cilic, Shapovalov & Carreno Busta
Fritz har fallit mot: De Minaur, Andreozzi, Lajovic & Youzhny

Självklart spelar underlaget in här, Fritz trivs inte på gruset. Men samtidigt har Paire slagit flertalet bättre motståndare senaste tiden och är en mer komplett spelare än Fritz.

Så jag anser att Paire ska vara favorit här trots årsdebut på gräset. Knackig form på Fritz och dessutom högre grundnivå hos Paire. Jag hade väntat mig Paire favorit runt 1,75-1,80 men Bethard erbjuder 1,95 vilket jag hugger till medelinsats utan att tveka.

Spelar alltså Paire vinnare till 1,95 hos Bethard. Matchen spelas imorgon tisdag.

Lycka till vid rygg!
/ Curvan

3 Likes

Allez Paire!
Vinner med 2-1, frisk deg i kassan lagom tills det där fotbollseventet som startar imorgon!