Party poker övervärde

Party poker övervärde
0

För oss som är lämnade hemma när bengan och gänget vinner miljoner, så kan jag tipsa om de osanna övervärdena på party poker just nu.
Dels vanliga turneringar, men även fina satelliter till 215$ och 530$ events.

Ses vid borden :ok_hand:

2 Likes

Håller helt med. Skrev om detta i twitch chatten för ett tag sedan. Partypoker har börjat satsa på sateliter i deras schema. För vissa inköpsnivåer och starttider har de en väldigt generösa garantier.

De har bland annat introducerat “Mega satellites” med inköp från 11-109$ där man vinner tickets från 109-1k$. Har man inte råd att betala 11-109$ finns det feeders till dessa sateliter som kostar 1-11$. Deras 22$->215$ satellit som startar 20.30 varje kväll har haft övervärde med 35+% VARENDA kväll sedan de började med den för ~två veckor sedan. Nu medan jag skriver detta inlägg ser jag tyvärr att de halverat garantin på just denna turnering inför ikväll så kanske har denna möjligheten försvunnit :cry: .

Med det sagt finns det fortfarande värde att hämta. Jag skulle fortsatt hålla utkik på deras sateliter nu under helgen. Framförallt de som startar kvällstid. Förra söndagen hade både deras satelliter som började 20.30 och feeders till dessa sateliter KRAFTIGA(20-100% i båda leden) övervärden. Förhoppningvis har de inte justerat garantierna för dessa på Söndag. Dessutom har deras vanliga turneringar på alla nivåer ofta lite övervärden.

För er turneringsgrinders kan det vara värt att ha lite pengar på party, de ger ju 20% rakeback om man rejkar över 25$ i veckan vilket är klart bättre än stars kistor iaf :smile: , lägg på det lite övervärden här o där så betalar man rätt låga avgifter på party.

Dessutom innebär mängden satelliter att det finns rätt många low stakes gubbar i deltagarlistorna på high stakes turneringarna som är scared money vilket kan vara värt att tänka på för er som spelar turrar över 100$.

2 Likes

Bra inlägg :+1: Tror och hoppas dagens schema var ett undantag :slight_smile:

347 Gubbar overlay idag. Nästan $15k

1 Like

Stört fint, vi borde egentligen ha en tråd där man kan lägga turrar med fint läge för övervärde på!

Har fört ett exceldokument senaste veckan där jag skrivit in turneringar med overlay på party. En del arbete är dock förgäves. Dels har vissa länder gått över till sommartid(=tiderna diffar med en timme), dels har schemat ändrats. Exempelvis hade de i söndags förra veckan ett 215$ “Super Sunday championship event” med garanti på 500k och en overlay på 19%. Detta event verkar tyvärr borttaget inför kvällen, kanske var det ett engångsevent, kanske är det borta för alltid, kanske är det bara borta ikväll.

Förra måndagen införde de nya “Mix max” events där i princip alla events på alla inköpsnivåer hade övervärde. Antagligen för att eventet var nytt och folk inte riktigt vet vad mix max är(Som en vanlig MTT men turneringen 8-max och avslutas som 6-max). Antagligen kommer overlayen i dessa vara lite mindre imorgon.

Här är de turrar med overlay från förra måndagen(15/4):

Siffran längst till höger är den som är intressant, allt över 3-10% är bra eftersom det är vad raken på party poker är.

Jag har inte inkluderat satelliter till live events i mitt excelark även om de ofta har övervärde. Excelarket är inte 100% komplett.

3 Likes

Vilket jäkla jobb, riktigt snyggt.

Galet snyggt jobb :slight_smile:

Hej!

Jag ska spela powerfest#5 1050$ med 1 milj $ garantee på party imorgon. Om det är någon av stugans medlemmar som också ska spela den så kanske man vill byta en liten % för att ha en extra häst med i loppet :slight_smile: :heart: :clubs: :diamonds: :spades:

1 Like

Låter nice som fan, är jag pigg så är jag med!

1 Like

Runt 90 spelare reggade idag bara, ett dygn kvar men känns ju som övervärdet är på g. Kanske du och dom andra proffsen ramlar in sent :grinning:.

1 Like

Ja det flesta reggar nog sent. Jag känns tveksam till att spela, får raila in dig mot miljonerna!

1 Like

Gör så:+1:t2: Hör av mig när jag är på finalbordet :wink:

1 Like

GL! :slight_smile: spelar den ej

2 Likes

Partypoker har slutat sina sjuka overlayer i deras megasatelliter och feeders men finns fortfarande overlay att hämta i diverse vanliga turningar. Tror de fick nog i lördags för två(?) veckor sedan när en av deras 11$->109$ feeders overlayade med 400% och 109$->1050$ satelliten som man kvalificerade sig till genom feedern också overlayade med 60% :joy: . Efter det sparkade de praktikanten som satte den garantin och sänkte garantierna i deras satelliter rätt kraftigt. Det var kul sålänge det varade.

Har en 215$ powerfest biljett som jag tänkte använda på 215$ Powerfest #41 PKO 500K guaranteed som börjar 20.00 på söndag. Med tanke på att det är större inköp än vanligt för mig(spelar max 33$ utom när jag vinner satelliter) vore det kul om jag kunde swappa 10% inklusive bounties med någon för att minska variansen. Skriv i denna tråden om ni är intresserade.

1 Like