PL-tankar 5/10

PL-tankar 5/10
0

Medans vi väntar på facit från Bengan tänkte jag jag kunde posta mina tankar.

Brighton-West Ham I allt “Man U är usla”-snack kanske det missades lite att West Ham gjorde en riktigt bra match igen. De verkar verkligen ha hittat balansen på mittfältet. Brighton har börjat säsongen väldigt mediokert och framåt saknas Gross som var involverad i princip allt framåt förra säsongen. Visst de är hemma men jag håller West Ham som klart bättre laget för dagen och tycker de ska vara favoriter. Spelar 0-boll West Ham ~2.00

Crystal Palace-Wolves Palace ser okej ut bakåt men väldigt tama framåt och borde få svårt att få hål på Wolves. Wolves fixade vinsten mot Saints senast men trots hemmaplan som favoriter låg man fortsatt lågt i försvaret (Saints vann bollinnehavet) och skapade inte speciellt mycket framåt. De kan nog dra på sig en del kryss under säsongen även som favoriter. Dock har de en del offensiva gubbar på bänken, främst Traoré, som kan komma in o göra skillnad om de kört fast. Har svårt att se Palace vinna matchen och spelar 0-boll Wolves ~1.90. Funderar även på något slags Under-spel.

Man U-Newcastle Vill Mourinho få sparken? Kommer han isf spela så tråkig fotboll som möjligt till fansen kräver hans avgång? Med tanke på laguppställningarna i de senaste matcherna är det ju inte helt otänkbart. Nu möter de dock Newcastle som sett väldigt bleka ut på slutet. Jag litar på att åtminstone spelarna i Man U vill vinna matchen och tar saken lite egna händer på hemmaplan. Spelar Man U -1.25 ~2.15

Liverpool-Man C Liverpool har bevisat att de är kapabla att pressa Man C så hårt att de kommer åt deras svaga länk i försvaret och de ska väl vara favoriter med tanke på mötena i slutet på förra säsongen. Har dock svårt o släppa intrycken från Liverpools två senaste matcher. De gör en helt ok match mot Chelsea men ser inte lika vassa ut framåt som vanligt där Salah inte alls får till det. Både han o Mané verkar ha en bit till toppformen. Sen mot Napoli ser hela laget oerhört trötta ut hela vägen. De kommer garanterat ut med en annan energi mot Man C o kanske hyr de in en spansk läkare som kan dela ut lite “vitamin”-sprutor. Formässigt känns det som liten fördel för Man C. Mest intressant blir annars vad för slags taktik Pep har funderat ut under alla de sömnlösa nätterna efter förra säsongens förluster. Har inte spelat än men lutar åt 0-boll Man C.

1 gillning

Snyggt, har i princip samma ideer. Lägger upp imorgon förmiddag, men knappt så jag behöver nu efter din genomgång :slight_smile:

1 gillning

Ojoj, sånt smicker har jag inte hört sen senast nån ville ha hjälp med att flytta :laughing: . Du kommer inte undan, vi vill ha facit imorron :slightly_smiling_face:

1 gillning