SHL 18/19 Långtidsspel

SHL 18/19 Långtidsspel
0

SHL blir mer och mer svårtippat under preseason för varje år som går. Stora spelaromsättningar och en markant ökning i antalet nya AHL-spelare gör det svårgissat. Årets upplaga av SHL är inget undantag förutom gällande toppen och botten kanske, jag som de flesta andra tror på Växjö och Djurgården i toppen och Mora och Timrå i botten. Placeringarna lagen där emellan kommer bli väldigt jämnt och kan gå lite hur som.

Jag har hittat några spelvärda odds som jag ska gå igenom. Första spelet jag fastna för var ett tips från hockeymagikern Vichyn88. Nyförvärvet tillika hemvändaren Jacob Josefsson att bli bäste poängplockare i Djurgården. Josefsson står i 7 gånger degen. Jacob har inte varit någon poängspruta under sin tid i NHL, men SHL blir en annan sak och framför allt en helt annan mer framskjuten roll.

Favorit enligt spelbolagen att bli bäst är Dick Axelsson, med en monstersäsong förra året där han snittade strax under 1 poäng per match. Dick har dock fått majoriteten av försäsongen spolierad av skador, han är en skadebenägen och även nybliven pappa. Jag har ingen statistik på det men tycker allt som oftast nyblivna fäder gör lite svagare säsonger. Andre favoriten Bergfors fattar jag inte varför han rankas så högt, kommer troligtvis landa på ungefär lika många poäng som förra året. En mer trolig utmanare om bäste poängplockare i DIF är Andreas Enqvist, förra årets säsong förstörd av en hjärnskakning. Enqvist var borta länge och han har spelat under försäsongen men med ett sådant långt uppehåll känns det kanske som att det finns sviter kvar fortfarande? Jacob Josefsson har sett riktigt vass ut på försäsongen och till 7 gånger pengarna känns det som ett mycket intressant spel.

Nästa spel är bäste målskytt under grundserien. Här har jag hittat Broc Little till 15 gånger pengarna. Återvänder efter ett år i NLA, en spelare som alltid levererar. Topp 3 bästa värvningarna i hela SHL i år. Favoriterna att vinna oddsmässigt är Dick Axelsson och Emil Larsson. Dick har aldrig tidigare nått i närheten av 21 mål som han gjorde förra året, tror det var mer tillfälligheter att det blev så många mål. Dickens poängfördelning kommer nog återgå mer till hur den brukar se ut med en kraftig majoritet av assist istället för mål. Emil Larsson kom från ingenstans förra säsongen och stänkte in 23 baljor, imponerande. Kan bli den tuffaste utmanaren till Broc. Det som talar emot Broc är att LHC som lag gör en extremt svag säsong, då det är många frågetecken runt LHC. Dock är Broc alltid målsugen och gör många mål helt på egen hand. Försäsong är försäsong, men Broc har börjat bra med en hel del mål, är en spelare som föder på framgång.

Det sista spelet är laget många tror kommer få en uppsving i år; Rögle BK. Redan i slutet av förra säsongen när Abbot tog över i båset började det se bättre ut. Flertalet intressanta värvningar där Jonas Ahnelöv och Mattias Sjögren står ut mest. En försvarsgeneral som kommer logga många minuters istid varje match och en centertank som var lysande senast han spelade i SHL. Sjögren kommer dock från en skakig säsong i Schweiziska ligan och man kanske inte kan förvänta sig att han ska vara lika bra som säsongerna i Linköping. Hög potential finns dock. I övrigt, bröderna Elvenes är ett år äldre och kan förhoppningsvis ta ytterligare kliv i utvecklingen. Rasmus Sandin återvänder med största sannolikhet från Torontos camp. Matt Andersson kanske kan få en nytädning och kommer tillbaka till poängproducerandet som han hade i Djurgården. Ett väldigt spännande lag helt enkelt. Så nu till spelen: Rögle att gå till kvartsfinal till 5 gånger pengarna… Även om det kanske blir via play-in tror jag Rögle får spela kvartsfinal för första gången på evigheter.

/Bobby5k

1 Like

Såg att oddset på Rögle till kvartsfinal hade droppat massor sen jag skrev texten. Kan reka Rögle komma bättre än Malmö. Betsson har inklusive slutspel till 2.55 medan Bethard bara grundserien till 2.50. Bara grundspelet känns som ett bättre spel.

Ska ni lägga ett shl-spel på Betsson, joina deras gratis-kampanj för lite extra value

http://record.betsson.com/w7dBabhKLhqYS-ygem-sWNd7ZgqdRLk/1/

1 Like