SHL-torsdag 14/2

SHL%20med%20Bobby5K

SHL 14/2

SHL-hockeyn är tillbaka igen efter landslagsuppehållet. Min rek för två veckor sen satt och vi är tillbaka på vinnarspåret, såg att oddset droppade kraftigt men hoppas ni hann få in ett par kronor medan oddset fortfarande stod en bit över två gånger. Dagens omgång bjuder på fem matcher att sätta tänderna i.

Linköping-Rögle

Såg att magikern Vichyn88 rekade krysset igår i denna match. Till ett vad han tyckte var ett överodds 4.40. Känns som ett solitt spel då jag tror att det kommer bli en väldigt jämn match. Högre varians på ett spel med det oddset så klart men känns lockande. Övrigt så såg jag att det fanns Derek Roy att vinna poängligan till 4.50 gånger pengarna på betsson. Det är 12 omgångar kvar och Roy har en två poängs ledning ner till Jakob Lilja bakom. Derek är lite av en doldis men smugit med i toppen av poängligan hela tiden, han ligger bakom mycket av det offensiva spelet i LHC. Tror han kan hålla undan och fortsätta peta in en poäng per match ungefär.

Växjö-Brynäs

Här tror jag på en målsnål match, Växjö är ytterst solida på hemmaplan. Laget är visserligen lite under omställning med nya spelare in och några ut. Men tror att Växjös defensiv och målvaktsspel stänger ner Brynäs och matchen slutar 2-0 eller 3-1. Högst odds på det spelet hittar jag på Betsson.

Skelleftå-Mora

Så till veckans rek, Skellefteå är på gång. Senaste matchen slog man HV71 på bortaplan, ett av de formstarkaste lagen i ligan. Under matchen mot HV drog SAIK på sig två stycken matchstraff, men varken Lindgren eller Wingerli kommer vara avstängda till kvällens drabbning. Jocke Lindström är tillbaka efter en kortare tids skada. Juhamatti Aaltonen verkar vara permanent satt på läktaren och ryktas vara på väg tillbaka till Finland. Ser inte att Mora har mycket att sätta emot i en tuff bortamatch uppe i Norrland.

Veckans rek

Skellefteå @ 1,63

Har du inte konto på Betsson, signa gärna upp via stugans länk och få en fin välkomstbonus upp till 2500kr och ett riskfritt spel på 150kr, dessutom får du en underbar stugan-keps som håller på att tas fram!

2 gillningar