SHL-torsdag 28/2

SHL-torsdag 28/2
0

SHL%20med%20Bobby5K

Äntligen full omgång igen på en torsdag och ett helt smörgåsbord att hitta spel i. Förra veckan blev en succe, båda speltankarna satt och det behövdes inte overtime i någon av matcherna. Så fint att vara tillbaka på vinnande spåret med en grön checkmark efter veckans rek.

Djurgården-Luleå

Stugan var på plats i lördags och såg LHC-DIF i saab arena. LHC gjorde en stark match och Djurgården var inte alls på den höga nivå de brukar ligga på, men Djurgården utnyttjade LHC:s misstag och gick därifrån med alla poäng. Vad man kan säga om Djurgården är att de har två riktigt tunga avbräck, både Josefsson och Reideborn borta. Utan Josefsson känns inte linen med Lilja och Brodin i närheten lika farlig igen. Adam Reideborn är en av topp 3 bästa målvakterna i ligan och är så klart mycket saknad. Jag har i skrivande stund inte hört något som talar för att de ska vara tillbaka till kvällens match. Luleå fortsätter ånga på och har tillsammans med Färjestad etablerat sig i toppen av tabellen och skapat sig lite distans till tredjeplatsen. Tycker oddset är lite snett i denna match och att Djurgården är för stora favoriter på hemmaplan, Luleå rak till 2.95 eller ML till 2.18 känns ytterst intressant.

Frölunda-Örebro

Två riktigt bra lag som möts i Göteborg, Örebro med fem raka vinster och Frölunda som vunnit fyra av fem senaste matcherna där förlusten kom mot topplaget Luleå. Örebro har värvat Jonas Enroth för löjliga summor per match, men har samtidigt gjort dem till en contender för slutspel istället för nedflyttning. Vad man trodde var omöjligt för sex-sju omgångar sen kan helt plötsligt vara möjligt då Örebro har flås på LHC och Brynäs om tionde platsen. På oddset är Frölunda favoriter vilket jag tycker det helt klart ska vara, då de är ett bättre lag. Tycker dock inte oddsen har justerats för Örebros uppryckning och uppgradering av målvakt. Money line finns till 3.10 eller asian handicap +0,5 till 2,24 är lockande spel.

Linköping-Växjö

Efter en lång förlustsvit lyckades LHC vinna mot Timrå, men det var inget övertygande spel vilket har varit melodin senaste tiden med undantag matchen mot Djurgården där det såg betydligt bättre ut spelmässigt. Fortsatt stora skadeproblem för LHC med Little och Bäckman borta garanterat, även Anton Karlsson borta på grund av avstängning. Det finns chans att kapten Larsson kan göra comeback.Växjö har börjat få upp farten inför slutspelet och har fin form med fyra vinster senaste fem matcherna. Brendan Shinnimin klarade sig mirakulöst från ytterligare bestraffning för sin fula high sticking mot Djurgården. I min bok är det ytterst medvetet och borde vara ett par matchers avstängning, men han är med mot Linköping. Så veckans rek bygger på LHC:s svaga form och svajjiga spel. Bäst odds på veckans rek och många av mina andra tankar har jag hittat på Betsson.

Veckans Rek

Växjö Money Line @ 1.89

Har du inte konto på Betsson, signa gärna upp via stugans länk och få en fin välkomstbonus upp till 2500kr och ett riskfritt spel på 150kr, dessutom får du en underbar stugan-keps som håller på att tas fram!

2 Likes