Supergalan UFC 225, Tre matcher som sticker ut!

Supergalan UFC 225, Tre matcher som sticker ut!
0

Två av dessa tankarna jag har ligger på underkortet som startar 00.05 natten till Söndag.

Overeem-Blaydes;

Brottare mot en veteran som behärskar det mesta i Overeem.

Efter några mindre lyckade matcher så har Overeem chansen att studsa tillbaka mot den unga Blaydes som kommer senast från en domslutvinst mot legenden Mark Hunt. Han var hårt träffad av Hunt flera gånger men lyckades grinda ut ett domslut tack vare sin fina brottning. Blaydes kontrollerade Hunt på marken stora delar av matchen som förövrigt var en sömnpiller i mångt och mycket.

När det kommer till stående tekniker och är det ljusår mellan Blaydes/Overeem skillset med favör den sistnämnda. Tror att Overeem kommer stoppa Blaydes nedtagningsförsök eller iallafall ta sig upp på bena och från stående finns det goda chanser att Blaydes blir avslutad. Detta spelas; image

I matchen Benevidez-Pettis som även denna är på underkortet känns det som att det kommer ta något år till innan lillebror Pettis kan slåss med dom bästa i flugvikts divisionen. Han räcker inte till mot dom bästa har det visat sig och till den skaran tillhör Benevidez alla dagar i veckan. Han är ingen avslutningmaskin den gode Benevidez och i den lägsta viktklassen sker mindre avslut generellt sätt.

Detta spelas; Namnl%C3%B6st1

Tuivasa-Arlovski är på huvudkortet och blir för min del en match där den unga och hungriga blir för mycket att hantera för den gamla och sega Arlovski som borde lagt handskarna på hyllan för länge sedan. Arlovski har inte precis “Father Time” på sin sida och för varje match är känslan att han inte hör hemma i buren längre.

Tai Tuivasa är o andra sidan är ett problem för alla i tungvikts divisionen och med sin unika rörlighet är det bara en tidsfråga innan Arlovskis haka ger vika. Jag gissar på rond ETT och spelar detta; Namnl%C3%B6st2

Nu kör vi!

/Tradern

1 Like

Svårt det här med MMA ibland, rånad på Benevidez domslutet men dom två andra spelen var inte tillräckligt bra denna gången.