Tankar kring Brasilien - Mexiko

Tankar kring Brasilien - Mexiko
0

I min värld känns det som en knivig match som Mexiko har en stor möjlighet i samtidigt som Brasilien skulle kunna vinna stort. Detta är mina tankar kring matchbild och hur jag tror att målchanser kommer att skapas.

Brasilien - Mexiko

Brasilien har varit helt ok och vunnit utan att egentligen imponerat särskilt mycket. Jag tror att Mexiko passar Brasilien väldigt dåligt. Jag ser framför mig en match där Brasilien äger mycket av bollen men har svårt att ta sig igenom ett Mexiko som ligger på rätt sida. Ett Brasilien som försöker att ta sig igenom Mexikos tighta försvar genom att använda sig av finess och individuella prestationer snarare än att använda sin fart. Mexiko har visat att deras styrka är kontringsspelet och deras svaghet verkar vara när motståndarna kommer med djupledslöpningar och fart. Trots att Brasilien har Coutinho som är fantastisk på att sätta de avgörande bollarna tror jag inte att det räcker med att Paulinho och Jesus löper i djupled.

Jag tror att om Brasilien gör mål på Mexiko blir det via Coutinho på långskott alternativt någon annan på en fast situation. Mexiko kan mycket väl kontra in en eller ett par bollar och frågan är om Brasilien orkar med det. Därför känner jag att det intressantaste spelet denna match är X2 @ 2.60