Team Vitality - HellRaisers

0

Typ av spel: Team Vitality -1.5 (vs HellRaisers)
Odds: 1.75
Spelbolag: Betway
*Spelstopp/Speltid: 18.30 *

Jag tror dem flesta hade förväntat sig att Vitality skulle gå ut och ta sig vidare till “new Legends stage” relativt enkelt. Nu har man mött dem tre sämsta lagen av 16 i kvalet och sitter på 1 vinst och 2 förluster.
Tack vare Vitalitys höga rank så får man nu HellRaisers som är det fjärde sämsta laget i majorn och förloraren i denna match kommer att bli utslagen.

HellRaisers har fem spelare från olika länder och helt ärligt är detta ett lag som inte håller på denna nivå utan tog sig hit genom att lagets föredetta lineup lyckades att komma top 16 under senaste majorn som spelades
Laget har t.ex. 1 spelare över 1 K/D senaste 3 månaderna och senaste månaderna har man under 30% winrate på 21 matcher. Laget har knappt någon karta med positiv winrate och det är nog bara en fråga innan spelarna går skilda vägar-

Det är upp till bevis för Zywoo & co i Vitality hur laget klarar motgång eller om man ska bli utskrattade av hela communityn. Jag tror att man börjar förstå allvaret i situationen man satt sig i och att man tar sig vidare från denna match relativt enkelt då man är bättre på samtliga plan än vad HellRaisers är, Mitt spel i denna match blir således Vitality -1.5.