Tråd VM i Ryssland "WC 2018 Mother Russia"

Tråd VM i Ryssland "WC 2018 Mother Russia"
0

Super härligt med alla som skrivet rekar/tips till stundande mästerskapet men i ärlighetens namn skulle vi väl kunna samla allting i en tråd? Copy+Paste eller Command+V så rullar vi igång tråden lite smidigare?

@martinsson911

Efter att ha kollat på lite träningsmatcher plockar jag nu också Polen - Senegal Ö2.5 till 2.365.

Polen är starka framåt, men försvaret ser lite svajigt ut, det kan Mané och flera andra offensiva pjäser i Senegal utnyttja.

@Hannes_Rask Dembele VMs skyttekung till 81 i odds på b365. Dembele gjorde en stark insats och visade bra VM-form i senaste genrepet med ett mål samt ett skott i ribban mot Italien och därav har hans odds på b365 sjunkit från 101 till 81 (att jämföra med 61 på Betsson och 51 på Leovegas). Visst är Griezmann favorit till att vinna skytteligan vad gäller åtminstone franska landslaget men till det höga oddset tycker jag att det är värt chansning på Dembele.

Jag var tidigare inne på Countinho som spelvärd till 51 i odds på b365 som skyttekung men efter att ha sett repris på matchen Brasilien-Kroatien så måste jag säga att jag inte gillar Coutinhos position från det att Neymar klev in. Han ska snarare vara med i uppbyggnadsfasen här och lär inte komma till samma lägen han får i sin klubb Barcelona. Det är dock lukrativt att spela på en Brasilianare då bolagen tror att de gör minst 10 mål (Ö9.5 till 1.66, att jämföra med Tyskland som har samma lina men till 1.90). Här skulle kanske Jesus vara ett bättre alternativ. Mitt rek blir iaf att avstå Coutinho.

Mvh

@KarlRosengard Någon som är sugen på att lira lite VM-fantasy? Finns en del olika sidor att välja på men naturliga är väl att köra på officiella sidan? (https://fantasy.fifa.com/ 4)

Vi kan ju köra en egen liga för Stugan, gärna med en lite insats för att krydda det hela. Någon annan som är intresserad? Kanske 500kr per skalle är en passande insats?

@Hannes_Rask THE play of VM:

Panama under 2 poäng till 1.70 på b365.
Panama inleder VM med att möta två lag som gick obesegrade i kvalet. Först ut är Belgien som gick 9-1-0 och sedan följer England som gick 8-2-0. Visst, allt kan hända i mästerskap och både Belgien och England har visat att spelet och nerverna inte alltid håller när det väl gäller. Med det sagt ser jag ändå inte hur Panama ska kunna ta poäng mot någon utav ovanstående lag. Jämför man enbart trupp mot trupp så ska det inte vara möjligt.

Panamas sista match mot Tunisien är dock den intressanta här. Tunisien är faktiskt, hör och häpna, rankade som nr 14 på FIFAs världsranking (!) och vann givetvis sin grupp i kvalet (dock endast 1 poäng före DR Kongo). Bara det medför lite mer trygghet. Samtidigt som Panama bör vara uträknade och ponera även att Tunisien skulle lyckas knipa något poäng mot antingen Belgien eller England så kommer de ha allt att spela för.

Till oddset 1.70 anser jag Panama under 2 poäng är det bästa spelet som finns just nu vad gäller fotbolls-VM. Bolagen anser alltså att det är 60% chans att Panama tar mindre än 2 poäng. Spela ansvarsfullt och lycka till!