Vi fortsätter med datorspel

NA LCS

21:00 TSM - FlyQuest

TSM i en dubbel med Team Liquid @1.64 Pinnacle

TSM fick den start på säsongen då man vann sin första match för säsongen under lördagen och jag tycker att man ser betydligt bättre ut nu än vad man gjorde under våren. Har bättre individuella spelare och när man nu inte är en ny lineup längre så ska detta gå utan problem.

22:00 Team Liquid - Golden Guardians

Team Liquid i en dubbel med TSM @1.64 Pinnacle

Jag hade lite frågetecken kring hur bra TL skulle vara i denna meta då man tidigare split byggde väldigt mycket runt sin ADC. Det man gjorde nu var att skita i hur metan ser ut och faktiskt spela en ADcarry på Doublelift. Det känns som TL har väldigt bra harmoni och man märkte på Doublelift igår under intervjuer osv att man har bra självförtroende och är redo att göra allt för att försvara titeln.

23:00 CLG - 100 Thieves

100Thieves @1.70 Coolbet

Två lag som förlorade sina matcher under första dagen av denna split. 100Thieves sitter på smartare spelare och är ett bättre lag i grunden vilket leder till att man kommer att kunna fixa till sina problem betydligt bättre än CLG till dagens match. Jag tycker att Pinnen som har 100Thieves till 1.58 ligger mer rätt.

00:00 Clutch Gaming - Echo Fox

ö12.5 Torn @2 Bet365

Även fast det bara spelats 1 match så kan jag säga redan nu att det är inte frågan om dessa två lag kommer att spela playoff utan frågan är vilket plats av 1-6 man hamnar på.

Clutch började väl denna säsong där man avslutade förra säsongen med ett kontrollerat spel och det var egentligen inget snack om att man skulle vinna sin match. Echo Fox såg lite mer skakiga ut men ju längre matchen gick ju självklarare blev det att man skulle vinna.

Två bra lag möts alltså här och att 13 torn förstörs i minst 1 av 2 matcher denna säsong mellan dessa två lag synar jag alla dagar i veckan.

01:00 Cloud 9 - Optic Gaming

Optic Gaming @2.25 Bet365

Efter en dålig spring slit så har Optic nu tagit nya tag och vad passar då bättre än att börja den nya splitten med en vinst? Man spelade kontrollerat och om vi ska summera matchen mot GGS så var det aldrig något snack.

Nu ställs man dock mot C9 och det bolagen verkat missat (precis som mot Clutch igår) så spelar detta lag med tre stycken spelare ifrån sitt akademi lag. Anledningen är fortfarande oklar men att den lineup jag såg av C9 ska vara favoriter här köper jag aldrig. Cloud 9 såg relativt förvirrade ut igår mot Clutch och jag hoppas för deras skull att man byter tillbaka sin lineup för annars kan detta bli en otrolig tuff säsong för denna organisation.

Finns på twitter under namnet @hoogemil_ om ni undrar något!

3 gillningar