Vi släpper VM under förmiddagen och jobbar datorspel!

Vi släpper VM under förmiddagen och jobbar datorspel!
0

fyfan… Äntligen en ny vecka och jag tycker att vi glömmer bort förra veckan direkt och blickar framåt istället…

LOL - LCK

10:00 Kingzone DragonX - KT Roster

*KDX @1.71 Bethard *

Två stycken topplag drabba samma efter att ha inlett säsongen med 1 vinst och 1 förlust var.

KDX var totalt överlägsna förra säsongen då man körde över allt motstånd och det var egentligen aldrig snack om utan hur överlägset man skulle vinna hela LCK. Har dock fått lite grus i maskineriet och det känns som att man inte tycker att denna Meta är helt bekväm att spela i.

KT Roster är ett lag som visar upp fina resultat split efter split men spelar i världens bästa liga och har det otroligt svårt att båda vara en utmanare till dem absolut topplagen och samtidigt kvala sig vidare till internationella turneringar.

Detta är en jätte viktig match framförallt för KDX att vinna och visa övriga topplag att man inte alls är slut och den hungern och inställningen är någiot som jag tror kommer falla avgörande här.

13:00 Afreeca Freecs - BBQ Olivers

Afreeca Freecs -1.5 @1.53 Coolbet

Afreeca har startat säsongen otroligt bra med 2 vinster och även fast det är väldigt tidigt på säsongen så känns det som att man iår faktiskt kommer kunna vara med och utmana om en riktigt bra placering på riktigt. Spelar väldigt disciplinerad och har haft en gameplan man följt till 100% inför varje match.

BBQ Olivers var förra splitten en riktig slagpåse i LCK men lyckades att kvala sig kvar i högsta ligan borta i Korea. Denna split har börjat precis där man avslutade i våras och det som går i mitt huvud är ifall laget kommer vinna en enda match under säsongen. Man verkar inte alls ha hängt med i utvecklingen av metan och är hela tiden ett par steg bakom motståndarna.

Afreeca kliver upp på en förstaplats av tabellen vid en 2-0 vinst här och vad passar då bättre än att möta ligans sämsta motstånd?

LOL - LPL

13:00 Edward Gaming - OMG

Edward Gaming -1.5 @1.80 Pinnacle / Bethard

OMG är ett lag som inledde säsong med en 2-1 vinst och jag fick en feeling att man glömt bort sin miserabla spring split och tagit nya kraften för att faktiskt bli ett lag som slåss om playoffs. tyvärr verkar så inte vara fallet för när man i match två mötte RW så blev man totalt överkörda med 2-0 och hade inget alls att säga till om.

Hade denna femma dock spelat i EU eller NA så hade man varit ett riktigt bra lag men nu spelar man i Kinesiska liga och det märks att man inte riktigt har vad som krävs för attvara med att slåss i toppen…

EDG däremot har två splits irad nu slaktat hela gruppspelet och har även tagit sig hela vägen till två finaler irad. I våras så fick man dock se sig besegrade med 3-2 mot RNGU som just nu anses som världens bästa lag så det är absolut ingenting detta lag ska hänga läpp för.

EDG har en vinnarmentalitet i laget och även fast match nummer ett för säsongen inte riktigt såg helt 100 ut (man vann dock med 2-1) så kommer man precis som tidigare år vara ett utav topplagen och frågan är om man inte vinner sin grupp för tredje året i rad?

Ska enligt mig bli en rätt bekväm 2-0 seger för EDG och jag tycker att Bet365/CB ligger mer rätt här då dem har runt 1.66 i odds!

Finns på twitter under namnet @hoogemil_ om ni undrar något

1 Like

Äntligen lite medflyt och 3/3 spel in :man_shrugging: