Vm-spel på vinnare/skyttekung samt gruppvinnare

Vm-spel på vinnare/skyttekung samt gruppvinnare
0

Lite Vm-tankar från mig då…Säkert lite osammanhängande men det bjuder jag på.

Jag har själv redan spelat ett ganska hårt spel på Uruguay som gruppvinnare till 1,92 då jag gillar dom och gruppen är svag. Har även dem i ett tidigt longshot-spel som Vm-vinnare till 50ggr. Jag har själv spelat en hel del på vinnarmarknaden och skyttekung. Båda marknaderna är magiskt roliga att ha action i även om vi såklart spelar för värde. Bookies att rekommendera är väl att shoppa runt men Betfair, Bethard och Coolbet och är där jag spelat främst.

Att tippa skyttekung är svårt då det är mycket variabler och ska man hitta nån riktig skräll behövs lite tur samt att spelaren får mycket speltid, enkelt motstånd och laget går långt.

Spelet jag gillar mest är nog Coutinho till 100ggr på Coolbet, på betfair handlas han runt 65ggr. En mycket målfarlig spelare som borde få starta i turneringens bästa lag. Han gjorde “bara” 4 mål på 13 matcher i kvalet mot Neymars 6 mål på 14 matcher. Bland minusfaktorerna är väl att en frisk Neymar vill ta alla frisparkar och helst göra alla mål själv. Det finns dock scenarion där en hårt uppvaktad Neymar öppnar för chanser hos andra spelare och gruppen med Serbien, Schweiz o Costa Rica borde ge möjlighet till en hel del målchanser.

Andra spelbara Skyttekungar enligt mig kan vara; Giroud 50ggr. Troligen mycket speltid och trots allt ett grymt facit i landslagspel för den snygge fransmannen i en ganska lätt grupp.

Cavani/Suarez ca30ggr. Jag har länge gillat Uruguay och tror de kan bli farliga, de har väl den lättaste gruppen och förhoppningsvis kan de slå ut ett lite trött Portugal som är troliga i åttondelen. Vem av de båda målsprutorna som man ska välja är svårt men lutar åt Suarez för min del.

Vinnarspel: Skulle jag tvingas gå allin på vinnarmarknaden hade jag tagit Brasilien till 5,6 , tycker de är klart bättre än Tyskland som handlas nästan till samma odds.

För mig är faktiskt Tyskland största avslaget och det odds jag gillar minst…

Mina spel är; Belgien 14ggr (tyvärr är nyheten med kompany skadad brutalt dåligt för det spelet, Uruguay 50ggr (nu är oddset cirka 34) samt Colombia 50ggr.

Chansen att någon av dessa vinner är rimligtvis ganska liten men får vi lite skrällar och det går åt rätt håll finns chansen att man kan boka sig ur risken o ta en profit även innan finalen. Jag tycker Belgien har en magiskt stark trupp, Hazard har haft en sämre säsong i år men ändå en av top 10 i min bok. Truppen är väldigt bred och har en av världens top-3 målvakter och en fint mixad trupp med både fysiska monster och mindre tekniska, snabba spelare. Lottningen är riktigt bra och chansen att de ska missa slutspel ser jag som minimal. Jag ser dom även som klara favoriter mot England i en trolig gruppfinal. Även åttondelen borde vara mot gynnsamt motstånd (tvåan i gruppen Colombia, Japan, Senegal Polen) Kvarten blir troligen mot Brasilien där de givetvis är dogs men inte så stora som många tror enligt mig.

Både Colombia och Uruguay har haft tur med grupplottningen och är lag som blir svåra att slå om de hittar rätt i spelet. Blir det som jag tror att Belgien vinner gruppen med England som tvåa tror jag Colombia har mycket goda chanser att slå ut britterna i en eventuell åttondel. Från kvarten o framåt är det väldigt små marginaler då det kan vara fint att sitta med lite mindre betrodda lag.

Sitter ni andra med bättre idéer eller bara vill såga sönder mina är det bara gå loss i tråden :slight_smile:

2 Likes

Brasilien var ju ju helt överlägsna i sydamerikakvalet. Colombia överraskade många och Argentina kom med på det berömda f- håret! Tror Brassarna tar det i år! Mina outsiders är Colombia och Spanien. Många bra spelare i Colombia (Falcao, James och cuadrado ). Spanien har lite nytt blod i Isco, Asensio. Och en hel del rävar som Ramos ( hatobjekt nr 1), Iniesta Alba, Costa, Silva. Spanien har inte pressen som favoriter i år kan få till det. Har dessutom De Gea i mål! Håller med om att Belgien har ett grymt lag på papperet, men de verkar inte få till i mästerskapen! Lycka till! Ja just det- vem vinner skytteligan! Lägger nog det mesta på Isco och Neymar. Outsider tar jag Falcao.

1 Like

Håller med om att Brasilien känns sjukt starka detta år. Dock var det känslan inför 2014 också då de trots allt var riktigt dåliga, men visst Brazil 2018 är klart bättre än Brazil 2014. Tror mycket hänger på om Neymar har vilat sig i form eller om han fortfarande är lite trasig. Gällande Belgien så har du rätt angående tidigare mästerskap och det var givetvis riktigt kasst att inte klara sig förbi Wales i EM senast men alla trender måste brytas någon gång… Håller med om Spanien, i min bok är inte Tyskland bättre än spanien.

Kul att du tror på Falcao, har faktiskt spelat han också till 80ggr degen vilket kan vara fint då Colombia är klara favoriter samtliga gruppmatcher…

Så här ser slask-boken ut på Betfair, sen är de främst Coutinho jag även har spelat hos Coolbet då till 100ggr för några hundra till. Kanske spelat en aning för många spelare men vafan det är bara Vm vart 4e år :smile:

Gillar ditt spel på Uruguay. Gillar dom också, Tror dem vinner gruppen men inte mer!

23

Jag går in på Lukaku som skytteligavinnare till 5.5 samt topp 3 till 2.15. Topp 3 spelet bättre men även vinstspelet marginellt bra. Oddset finns hos Bethard/Toto2.

1 Like

Lukkan skulle ju verkligen satt en igår, mina skytteligaspel helt döda tyvärr. Outright ser det mer hoppfullt ut. Bra avslag på Tyskarna o de andra lever…Passade på att fylla på Belgien igår i underläge. Jobba Colombia o Sverige ikväll!

1 Like